8.2.12

Vi ses på fredag

Den här veckan är så busy så jag skrev ett meddelande åt min man i vilket jag skrev, vi ses på fredag, eller vad?

Ingen av oss är på resa. Ingen av oss jobbar ihjäl sig. Jag jobbar deltid för att få vardag, fritid, barn och lite annat jobb att gå ihop. Men den här veckan jobbar vi i skift. Den ena sköter morgonen, dagis sköter dagen dagen, den andra sköter eftermiddagen, den ena kvällen och så kommer den som varit ute på annat program hem och ser hela familjen sova.

Ibland är det ok, med veckor som denna. Men alla veckor vill jag inte umgås per sms och e-post med min man varje dag i en vecka.

Den här veckan är det ok, för programmet är varierande och roligt och ganska jämställt, båda får sin beskärda del av hem- och uteliv.

1 kommentar:

Mikaela "Micko" Lax sa...

Oj oj så råddigt skrivet på spårvagnen. Ingen språknisse här inte.