29.2.12

Johan & Nyström: Gå dit!

Idag fick jag gå på café. Vi skulle fundera lite kring blogg och kyrka. Jag stiftade bekantskap med ett litet underbart café på Skatudden. Johan & Nyström. Gå dit o drick te eller kaffe. Det är en fin upplevelse. Och dom som vill ha service på svenska kan nog säkert lita på att de får det.

Egentligen vill jag berätta om det speciella besöket lite till. När jag kom in på cafét satt ett par små damer vid ett bord. Skulle gissa att de kom från Japan. Jag stod i kön och fattade plötsligt att oj, det ligger en tredje liten dam på golvet bredvid det lilla bordet. Hon snurrade lite runt emellanåt, gömde sig under sin jacka. Hade tagit av sig vinterstövlarna.

Det kändes lite konstigt att en liten dam låg där på mattan. Plötsligt vände hon sig om på sidan och började kräkas. Ja, bli inte oroliga, hon var väl förberedd, hon hade en påse. På något vis störde det lite den fina lilla idyllen, med tekannan. Och på något vis beundrade jag lite min vän som klarade av att stoppa i sig en härlig pain au chocolat. Trots ljudet.

De tre små damerna gav sig av när den lilla damen klarade av att stiga upp.
Ett absurt café-besök. Lovar er inte en likadan upplevelse om ni går dit. Men det är fint där, säkert också utan kräk.

Inga kommentarer: