7.2.12

Analysen av mig själv

Jag har idag ägnat några minuter åt att fundera hurudan jag är. Jag hade lust att hitta på en 10 punkters lista som beskriver mig. Här kommer den:

1. Jag är varken social eller utåtriktad.
2. Jag är lat och bekväm av mig.
3. Jag är otålig och orkar inte koncentrera mig länge på nästan någonting.
4. Jag är ingen ledartyp, när det gäller arbetssituationer i alla fall. Hemma är det kanske lite annorlunda.
5. Jag är ett typiskt yngsta syskon.
6. Jag är snällare än jag ser ut.
7. Jag är otrendig och slarvig.
8. I have my moments, och då trot jag att jag kan vara lite underhållande.
9. Jag är en hemråtta av värsta (och bästa) slag.
10. Jag är långsam med nymusik. Vill helst höra det jag redan hört och som är välbekant och tryggt.

Min lista ger inte någon glansbild av mig själv. Men sanningen är ju att jag inte är någon glansbild heller. Jag tror jag har varit ganska ärlig, i alla fall. Jag märker dessa drag tydligt, i min vardag. Kanske nästa lista och analys ser annorlunda ut. Men just idag känns det såhär.

Jag vill säga att jag verkligen avundas alla som är trendiga och inte så slarviga. Det skulle vara härligt att kunna klä sig snyggt och alltid se fräsch och nymodig ut. Det är kanske nåt man kunde göra nåt åt, men äsch, samtidigt är jag så lat... Jag får väl bara nöja mig med att vara som jag är.

Inga kommentarer: