3.2.12

Snön faller

Idag snöar det. Det har säkert en o annan märkt.
Igår skrapade de våra gator. All snö var borta på kvällen när vi traskade hem från en lukullisk måltid som min mamma kockat. Lätt snö dalade ner då. Och lätt snö har dalat ner hela natten o hela dagen. Så nu kan man inte mer skönja de barskrapade gatorna från igår.

Att det snöar har sina positiva sidor.
Igår när jag drog hem ett barn i pulka tänkte jag att vi har inte mycket pulka kvar när vi kommer hem, det lät illa mot den sandade och skalliga gatan. Imorse hade vi
inte alls det problemet. Kälken åkte lätt över de snöklädda trottoarerna.

Att det snöar har andra positiva sidor.
Min man kunde inte åka till jobbet för ingen spårvagn åkte. Det står flera spårvagnar i backen och kommer varken framåt eller bakåt. Kul kul, vi kunde gå tillsammans på café och äta lunch. Och vi fick fira med en mycket lyckad Runeberg.


Idag gillar jag snön.



2 kommentarer:

Catta sa...

Vet du Micko, jag e så glad över att du bloggar! Du skriver så fint och jag älskar att läsa dina texter.
Vill du behålla en relativt "hemlig" blogg eller får jag länka till dig från min blogg?
P.S. Bilder på dessa tårtor värmer alltid mitt hjärta.

Mikaela "Micko" Lax sa...

Voj sötis Catten! Min blogg e ingen hemlis. Kommer inte att marknadsföra den massor själv men du får mer än gärna länka till den :).