20.2.12

En grej som gjorde mig jätteglad

Förra veckan fick jag en kommentar, komplimang vill jag kalla det, av en alldeles pinfärskt bekantskap. En ung kvinna. Vi språkades lite för vi var på samma utbildningsdag. Jag visste att hon är sisådär 25 år gammal. Det blev tal om något som fick mig att konstatera att jag redan börjar bli lite gammal.

Vi råkade gå åt samma håll när vi skulle hemåt. Vi pratade lite livets allvar, den gemensamma stunden vi hade. Hon berättade om att hon egentligen inte kan finska och jag berättade att jag ännu inte vet vad jag ska bli när jag blir stor.
Då stannade hon upp o sade, får jag fråga dej, hur gammal är du egentligen? Och jag sade, ja, det får du. Jag är...och så måste jag fundera...för det slinker aldrig ur mig spontant...35.
Hon stirrade på mig och sade: det skulle jag aldrig trott. Du ser så mycket yngre ut.

Fattar ni, det här är nåt jag lever på. Hon kan ju ha ljugit och sagt det bara för att vara snäll. Det bryr jag mig inte om.
Jag tänker med glädje på det än idag :).

2 kommentarer:

Catta sa...

Vetdu, jag fick höra samma idag, av en 19-åring! Hon menade att alla andra i min ålder är såna tanter, hahaa! Detdär tror jag du och jag har gemensamt, vi håller oss relativt ungdomliga (eller barnsliga?). Vägrar bli tanter, kanske? Jag lever iaf på dessa komplimanger!

Mikaela "Micko" Lax sa...

Ja ja ja! Jag tänker oxå vara glad för den kommentaren. Känner mig ju inte en dag över 25. Kiva att du också fick den komplimangen. Den e du ju värd!