18.2.12

Fredag, tv-kvällarnas kung

Igår var det min favoritkväll. Tv-kvällen är helt toppen.
Jag ser Voice, både Sverige och Finland. Och så ser jag Skavlan.
Jag bara intar den bekvämaste av positioner och lägger mig framför tv:n.

Jag har väl alltid haft en viss förkärlek för musikprogram. Det började när jag var liten med Eurovisionerna och så fanns det lilla programmet Tenavatähti som jag följde rätt intensivt faktiskt. Det var något som fångade mitt intresse, när man blandade tävling och musik.

Sedan fortsatte det med Idols, men jag övergav snabbt mitt eget hemland och började titta på de svenska idolerna. Det var ju liksom lite annan klass på det hela. Så var det Melodifestival, Så ska det låta.... Och nu, Voice.

Voice-konceptet gillar jag skarpt, det är ingen som säger något elakt åt någon. De sjunger bra. Och speciellt i vårt västra grannland är ju domarna så förtjusande. Petter, Carola, Ola och Uggla. (roligt att Uggla faktiskt heter Uggla och inte Magnus...eller Magnus Uggla).

Ja, fredag är min mysdag vid tv.
Och så Skavlan som är ett annat kapitel. Gästerna, hans avslappnade attityd, I just enjoy.

Inga kommentarer: