15.2.12

Om att se nåt nytt varje dag

Jag har idag varit på en oerhört inspirerande bloggdag. Jag lärde mig massor och fick många tips. Jag är ju i barnkläderna när det gäller det här bloggandet. Ett experiment är det mest frågan om. Inspiratörerna var Peppe Öhman och Johanni Larjanko.

Ett av de tips jag fick idag var att vara nyfiken konstant och hålla ögonen öppna på nya saker. Kanske skaffa ett vackert anteckningsblock i vilket jag kan plita ner små händelser som jag senare kan skriva in på min blogg.

Jag tog genast nyfikenheten på allvar och bestämde mig för att upptäcka något nytt idag när jag åkte hem med spårvagnen från jobbet. Och ja, hurra! Det var inte ens någon konst att hitta det nya. Det skedde när vi passerade domkyrkan.
Barn åkte ner med pulka för domkyrkans trappa. Det såg häftigt ut. Det har jag aldrig sett förr.

1 kommentar:

Catta sa...

Vitsi så kul med bloggdagar på jobbet - ett sånt jobb vill även jag ha! Och Peppe är en oerhört inspirerande föreläsare, har själv varit och lyssnat på henne en gång.