17.2.12

Om att hoppfullt gå till R-kiosken

Jag hann redan planera vad jag ska köpa. Hur jag ska investera mina pengar. Jag kände starkt att min kupong brände i plånboken. Eller faktiskt, mina två kuponger.

Vägen från mitt hem till R-kiosken är inte lång. Men jag hinner bränna många miljoner på den vägen.
Jag hann investera i det där bordet som jag så önskar mig. Jag hann byta ut bilen. Jag hann fundera på att köpa en liten lägenhet i Tölö som jag sedan ska låta mina barn bo i när de är stora. Jag funderade på att investera lite pengar i företaget. Vi skulle åka på den där resan jag drömmer om. Men först skulle jag köpa en champis.

Jag sträckte fram mina kuponger och sade att jag känner på mig att det är frågan om ganska stora summor. Jag tror jag såg lite finurlig ut, fast jag inom mig ändå var fullt allvarlig. Och damen bakom kassan sade att man aldrig kan veta. Också hon log lite.

1 euro.
Det var det vi vann.
Jag gick vidare till apoteket och till alepa.

2 kommentarer:

Sonja sa...

Men du vann, fattar du inte, det var början på din miljon. Ju!

Mikaela "Micko" Lax sa...

Jag vet. Det var det jag tänkte. Hade på nåt vis tänkt mig större stålar. Aldrig e man helt nöjd...