2.2.12

Twitter och jag

Jag vill förvarna dig. Jag är inte så snabb i vändningarna, långsam är väl det ord som närmast beskriver mig. Idag har jag i alla fall gjort en rolig upptäckt. Något som kan bli mitt nya tidsfördriv.
Tadaa: Jag har upptäckt twitter!

Det mesta i twitterväg jag läst har varit tråkmånsigt politiskt material som inte kunde intressera mig mindre. Någon ekonomisk nyhet, blää. Men nu har jag upptäckt twitter: Jag har hittat Mark Levengood och Jonas Gardell där. Jag blir bara så otroligt glad. Plötsligt känner jag samhörighet. Vi känner ju nästan varann, för de har tänkt samma tankar som jag, stundvis. Vi möts i The Voice Sverige på fredagkväll, vi tittar på Skavlan tillsammans.

Så lyckligt jag är. Och tänk, de är lyckligt ovetande att jag känner samhörighet med dem, i smyg. För att lilla jag har för ett par dagar sen upptäckt twitter.

Inga kommentarer: