13.3.12

Sugen på falafel

Jag är ju alltid sugen på falafel. De där jäkla goda kikärtsbullarna. Mums. Har haft flera recept i handen men jag lagar ju aldrig falafel själv. Idag var jag så till den milda grad sugen att jag helt enkelt var tvungen att ta fram min mixerkanna o fixa till en falafelsmet, eller heter det deg?!? Jag vet inte.

Jag undrar om någon annan har problem med att få smeten att mixa sig i kannan? Jag hade i alla fall o där stod jag o rörde om med en sked mellan varven medan mixern kämpade på. Har samma problem då jag lagat hummus. Det vill inte blanda sig. Jag misstänker att min mixerkanna sett sina bästa dar.

Nåja efter mycket vävande och kämpande så blev det i alla fall något man kunde kalla en kletig smet. O så var det bara att steka dem i pannan. Det blev ganska mycket olja för jag var rätt osäker. O bullar blev det ju inte, det blev biffaktiga grejer.

Jag täckte en tallrik med massvis med grönsallad, vevade ihop en yoghurt&vitlökssås och mumsade sedan glatt i mig av bullarna. Men lite besviken var jag nog på mig själv: jag orkade ju bara äta 5 st.


Där har ni ett litet bildbevis.


Inga kommentarer: