2.3.12

Go expo

Jag som inte gillar mässor har idag varit på mässcentret på Go expo. Ännu mindre gillar jag att gå på mässa med mina stackars barn. Jag vet inte varför det känns otroligt fräckt att de ska vara tvungna att utstå det jag nästan inte själv kan utstå.

Det fanns ändå en orsak att släpa dem dit. Vi skulle prova vilken storlek cykeln ska vara nuförtiden. Spännande. Vi hittade en fin cykel och den fick vi till ett bra pris. Hurra. Så nu väntar vi bara på våren. Det var en födelsedagspresent som kallas duga.

Varför skulle jag själv släpa mig dit? Orsaken heter Pelago, och jag lever i hopp om att få en ny cykel till i vår. En cykel jag kan njuta av resten av mitt liv. Vi får se. Jag provkörde den, och den var för fin.

Och så har jag uppdaterat min cykelhjälm. Min gamla cykelhjälm är från år 1996. Den är nästan antik.



2 kommentarer:

Catta sa...

Ah, en Pelago drömmer även jag om... Än så länge får Ilmari duga.

Mikaela "Micko" Lax sa...

Ilmari är nog inte helt fel. Jag har letat efter cykeln i mitt liv. Provkörde en ny fin pelagomodell och det är helt klart. Den kan bli den nya kärleken i mitt liv.
H. Prylnisse