19.3.12

Glädjens dag

Idag var det en glädjens dag av många orsaker:
- jag började dagen med ett utvecklingssamtal på förskolan. Förskoleläraren är guld och hon förstår mitt barn. Jag och hon delade uppfattning om honom. Då blir man glad.
- Jag fick promenera hem från förskolan i sällskap av min far. Samtidigt kunde vi diskutera trevliga höstplaner som inkluderar en möjlig gemensam resa till France. I can't wait.
- Jag lyckades lösa vissa kalastekniska problem idag på stan. Kalas vållar huvudbry, nästan alltid. Nu känns det att det finns lite substans. Hurra.
- Jag hann ut och springa. Trots den svåra och utmanande terrängen (och det dåliga resultatet) kunde jag le för jag lyssnade på bra musik och jag fick ju motion.
- Jag fick umgås med mina toppenkillar.
- Jag fick också träffa en av mina käraste vänner. Sitta på café, dricka te, prata strunt. Och som pricken på i:et blev vi båda hungriga och vi fick varsin sallad på Kitch.
Det här var en glädjens dag.

Inga kommentarer: