21.3.12

De Dåliga Ordvitsarnas Dag på Twitter

Dagens underhållning för mig var Dåliga Ordvitsars Dag på twitter. Det var min twittervän Jonas Gardell som upplyste mig. Dåliga ordvitsar är ju bara så dåliga att man måste le. Jag måste le. För dem som inte är inne på twitter ska jag dela med mig ett par som jag diggade:

- Grönsakshandlaren ville börja sälja på telefon så han startade ett kålcenter.
- Är det kallt? Ställ dig i hörnet, där är det 90grader.
- Vet du vad världens största djur är? - DEN ÄR EN-ORM!!
- vad kallar man invånare från Peru? - peruker!!! Å dom från persien måste bli persienner!

Visst är de dåliga? Jag det tycker jag med. Men roligt ändå.
Dom som finns på twitter, ta del av mer roligheter #DOD

2 kommentarer:

Sonja sa...

Jag kann typ fem vitsar och de passar alla in i den här kategorin, vill du höra några godinar? Nå du måste ändå!

Vad är det för likhet på en kråkas ben? De är lika långa, speciellt det vänstra.

Vad är det för skillnad på ett halv äpple? Det är varken runt!

Vilket djur är bäst på schack? Schakalen!

Det satt ett ruttet lingon i ett träd och stickade, plötsligt flög en ljusröd elefant förbi, hur bar det möjligt? Jo, den bodde i trädet bredvid.

Mikaela "Micko" Lax sa...

Det var int dåligt Sonja. Jag kan också lite vitsar men blev jätteinspirerad. Vitsar är så dåliga. Men samtidigt var det så roligt.
Tänkte att jag har nog ganska dålig humor när jag satt o skrattade åt en massa pinsamma vitsar. Sånt e det ibland.
Tack för dina fina bidrag :)