12.3.12

Eurovision song contest med en 6 åring

Jag är ju på ett roligt sätt intresserad av eurovision song contest. Tar det inte på allvar, skrattar glatt, men följer ändå med. Vet inte mycket, lyssnar och är road. Har ett par tokiga favoriter från förr, låtar som ingen annan än jag och mitt trogna eurovisionsgäng kommer ihåg. Det är alltså underhållning i högsta grad, inget seriöst.

Jag satt idag med min nästan 7-åring och kollade lite musik på youtube. Han valde sina favoriter, Eric Saade, Paradise Oscar, Helena Paparizou. SAGAPO hann vi inte med.
Sen skulle jag välja något. Men han kom plötsligt ihåg vad han ville se. Men han kom inte ihåg vad låten hette. Så förklarade han åt mig:

Det är den där kvinnan som du tycker att ser ut som ett lejon. Fast hon ser inte alls ut som ett lejon. Som har en fin klänning. Hon har en lååååång slängkappa. Som de där dansarna tvinnar omkring. De dansar så fint.
Han e så bra på att förklara. För jaa-aa! Det var ju Sertab Erener!



Ja, ni ska veta. Vi lever i eurovisionstider. Men det är inte seriöst. Enbart roligt.

2 kommentarer:

Catta sa...

Oj jag blir nog så glad när jag hör att N tycks uppskatta Eurovisionerna lite på samma sätt som vi. Helt underbar beskrivning, för just sådär är det ju! Fast jag tycker hon ser ut som en vampyr...

Mikaela "Micko" Lax sa...

Ja, visst är det huippu att han förstår finessen i det hela. Fast jag tror han ännu tar det på ett större allvar än jag.
Vampyr...Lejon...snygg e hon som bara tusan :)