26.3.12

Dagens sallad

Idag fick jag stanna inne hela dagen för Ian var sjuk. Hög feber efter det fina äventyret till Åland. Jag tycker alltid det är tungt med de där sjukdagarna. För jag vill så mycket ut och lufta på mig. Men det kan man inte göra om en liten är sjuk. Så då får man göra det bästa av situationen och njuta i de små stunderna. Ja, visst är det bra att få vara hemma med sitt barn när det är sjukt. Det är ju absolut så. Men lite kan man lyxa till det, till exempel med den godaste salladen. (Ja sorry, det blev lite skrytigt, för jag tillredde den helt själv).

Är det nån annan som kunde leva resten av livet på en sallad med feta, avocado, oliver och en god vinaigrette?

Och ja, jag måste fnissa lite. För visst är det så att bloggare alltid postar bara sina fina, estetiska och hälsosamma maträtter i sina bloggar. Ingen visar upp sin leverlåda, färdiga spenatplättar eller saarioinens pizza?

2 kommentarer:

Sonja sa...

Jag jag jag kan leva på sallad. Det är godast!

Mikaela "Micko" Lax sa...

Jag är en salladsfreak, jag vill bara äta sallad, ju närmare sommaren vi går. Mums o mums. Och så kan man ju liksom variera...det är härligt.