12.3.12

Musik

Idag uppdaterade jag min springmusiklista i spotify lite. Hade ett par gamla låtar jag plötlisgt kom ihåg att jag vill ha med i min lista. Och så var det en helt ny låt jag ville ha. Ojoj, den nya låten blev nästan katastrofal för mitt springsteg. Jag tänkte att snart börjar jag dansa. Och det är inte en vacker syn...

Det här händer mig nu och då, när jag hittar nån bra låt. Jag börjar nästan dansa på min springtur. Senast det hände var när jag lade till en Lionel Richie låt, Dancing on the ceiling. Då höll jag på att tappa konceptet.

Idag gick det lite lika. Jag lade till Sveriges Eurovisionsbidrag, Euphoria med Loreen. Jag höll på att starta en Euphoria koreografi mitt i allt. Låten är ju så bra. Och jag ser för mina ögon hur hon dansar, fjäderlätt. Det är här det liksom blir lite fel. Jag känner mig som hon och kunde också göra liknande rörelser. Men jag inser ju...att det inte blir helt lika. Inte med mig i min reflexväst och mina springbyxor. Och inte annars heller, liksom.

Men i alla fall. Det höll på att gå galet, men jag hölls på spåret.

Njut ni också av låten.



2 kommentarer:

Catta sa...

Så fint det skulle se ut med lite Euphoria-koreografi i din reflexväst. Uppskattade även koreografin i fönstret i lördags när jag hoppade in i taxin.

Mikaela "Micko" Lax sa...

Bra att du uppskattade.
Tänkte att vi måste sluta med såna där fånigheter i god tid innan våra barn är tonåringar. Så de inte behöver skämmas. För det finns en risk att vi är de där föräldrarna som är ganska pinsamma :D.
Men de sov ju, o behövde inte ta del av det...