20.3.12

Om språvagnarnas infotavlor

Varför ska jag irritera mig över spårvagnarnas infotavla? Vet ni, den där som visar när spårvagnen kan tänkas anlända.

I morse stod jag vid hållplatsen o tavlan visade att fyran kommer om 2 minuter. Så väntade jag en stund, så stod det 1 minut. Logiskt. Så väntade jag en stund och så stod det 2 minuter igen. Och så 1 minut och sedan 2 minuter igen...


Det är irriterande. Att den ändrar sig sådär. Om jag bara skulle ha en lista med klockslag när den borde anlända skulle jag inte alls irritera mig på samma sätt. Eller om det skulle stå att den kommer om 10 minuter o så kommer den om 3.

Men att den lurar mig, gång på gång. Det irriterar, trots att jag ju hade all tid i världen. Hade inte ens bråttom.

2 kommentarer:

Catta sa...

Jo nä, dom stämmer ju aldrig. Har du testat MobiTransit-appen, som många berömt bloggarna? Jag har inte kunnat testa den eftersom den inte funkar i Esbo, murr... http://www.mobitransit.com/
Kyyti-appen brukar jag ibland använda mig av om jag vänta på spåra.

Mikaela "Micko" Lax sa...

Jag har faktiskt inte nån koll på någo appar. Borde kanske kolla. Fyran går så ofta att det egentligen inte spelar nån roll. Men när man står där o stirrar på de där infotavlorna så blir man ju semistörd.