5.3.12

Bra, bättre, fetasallad!

Såhär tänker jag:

Om jag blev tvungen att välja en enda maträtt. En enda, tills jag dör. Då skulle det vara just det jag stoppade i mig för en stund sedan. Jag bjuder på en bild också.

Härlig grönsallad, rucola är ett måste. Tomater, jag väntar på solen och sommaren då jag får de härligaste körsbärstomaterna på Ekenäs torg. Gurka. Lök. Oliver. Och FETA!
Jag är kräsen när det gäller feta. Jag kompromissar aldrig, jag vill inte ha något som inte heter feta. Så har jag lagt till det jag inte kan leva utan: avocado!

En viktig ingrediens för att det ska bli så gott som jag vill att det ska vara är förstås en riktigt god vinaigrette. Man kan variera, men man kan inte skippa den.

Jag tror att jag måste kalla mig för en salladssnobb. Om sallad är det enda man äter, då ska den vara precis rätt.

Inga kommentarer: