3.5.12

När man väntar på något gott

...väntar man alltid en hel evighet. Det brukar jag säga. För så är det ju. Det stämmer så gott som alltid. Speciellt när man är så otålig som jag.

Jag har beställt lite nya kläder på nätet. Och nu har jag väntat snällt o tålmodigt i några dagar. Hur länge ska man vara tvungen att vara tålmodig o inte skrika? Det är nämligen så att jag har förr beställt kläder på nätet och alltid när de där arma kläderna ska komma till den där ena speciella butiken på Mechelingatan, då är det alltid strul. Jag får aldrig något meddelande, fast de lovat. Och så när jag slutar vara tålmodig o trevlig och skriver ett lite anklagande och argt meddelande till webbshoppen får jag alltid ett otroligt vänligt svar att kläderna varit på väg hur länge som helst och att de nog måste ha kommit fram. Någon har bara glömt bort mig. 

Så åker jag iväg till butiken o där står en massa människor som vill betala för sina bananer. Och så kommer jag med min förfrågan om de har sett till mitt paket. Det blir en jättekö o det stackars biträdet som alltid är ensamt i butiken går mellan bakrummet o kassan o hittar inte mitt paket. 

Till slut brukar det gå så att när alla har fått betala för sig o gått ut o kön en stund är lite kortare, då säger det klick o paketet hittas direkt. 

Jag är otålig, jag vet. Jag är kanske inte gjord för det här med att beställa kläder över nätet. Jag vill ha genast genast. Eller så är bara inte alla som gett sig in i businessen klara för att betjäna just såna som mig. Va vet jag. 

Har alltså inte fått nåt litet meddelande om att mitt paket anlänt. För 7 dagar sedan var paketet i Lübeck. Kan det ha sprungit till butiken på dessa dagar, eller borde jag ännu vänta?

Inga kommentarer: