4.5.12

Vart ska jag cykla?

Mitt liv går just nu ut på att fundera vart jag kunde cykla. Och vilken väg jag ska åka. Det är ganska roligt. Jag är fortfarande tokig i den där cykeln. Bara så ni vet.


O igår fick den dessutom en fot. Snart har den även en lampa. Den utvecklas.


Jag funderar ännu på om jag skulle hitta på ett namn åt den. Eller ska den bara heta Pelago? Pelago kunde vara cykelns efternamn. Men den sku nog behöva ett personligt namn. Jag vet nog att cykeln är en flicka. Det måste hon ju vara. 
När jag cyklar till stan, för det är nog dit det bär av, så ska jag fundera på det där med namnet.

4 kommentarer:

Catta sa...

Cykeln ska most def. ha ett namn! Hmm, om du har Virpi på lande så vad sku denhär kunna vara..?
Which reminds me att jag borde föra Ilmari på huolto så även jag sku få börja rulla med min kompis.

Mikaela "Micko" Lax sa...

Det e på nåt vis grymt svårt att tänka vad namnet ska bli. Funderar på nåt aristokratiskt namn. Känner mig så otroligt elegant på den där cykeln (det är bara känslan, jag vet att jag inte ser elegant ut...).

O ja, Virve heter mopon. Hon har fått sitt namn efter Vicky Rosti :).

Hoppas Ilmari har klarat vintern så ni kan börja ett nytt samarbete. Gudmor hälsar :D.

Catta sa...

Alltså sori, nu läste jag pånytt min kommentar o hiffa ju genast att int fan hette hon ju Virpi - what am I talking about? Vad e det för namn? Heh.
Ska hälsa Ilmari!

Mikaela "Micko" Lax sa...

nå hei, inte kan man hålla reda på namn, Vir gick ju helt rätt i alla fall.