21.5.12

Eurovision song contest

Imorgon är det dags för den första semifinalen i det stora evenemanget. Det är inte frågan om någon sportgren. Nej nu snackar vi allvar. Jag har följt eurovisionen alltid, men jag är ingen expert. Jag vet inte mycket, men jag njuter av evenemanget.


Den här veckan är ganska busy så det känns ganska mycket att det ska vara storevenemang i tre dagar. Hur ska jag hinna och framför allt ORKA titta på allt. Så mycket jobb, så tidiga morgnar. Men det finns inga ursäkter, det ska tittas och hejas


Mina storfavoriter i tävligen är Sverige och Estland. Jag hoppas Sverige vinner. Jag hoppas det för Loreen är för härlig. Och hennes låt ger mig en massa energi när jag är ute och springer, också när det är hett.


Tyvärr känner jag inget för Finlands bidrag. Förstås hoppas jag ju det ska gå bra för Pernilla, men hennes låt väcker inga känslor i mig.

Så tummarna upp för dessa två. 









Inga kommentarer: