7.5.12

Hurtigbullar

Jag vill bara lyfta fram de människor jag träffade på min morgontur till jobbet. Alltså de människor som är ute och springer före klockan 7 på morgonen. Jag beundrar dem stort. Hur klarar de av det? 

Jag själv är en människa som tycker om att springa, fast det ibland smakar trä. Det är liksom det där efteråt som är det bästa. Och det att man kan säga: Jag var ute o springa. Men för mig är det viktigt att det är precis rätt stund. Och rätt stund är inte otroligt tidigt på morgonen.Om jag springer för tidigt lider jag av huvudvärk och illamående nästan hela dagen. Men om jag springer då det är optimalt, då mår jag prima. Nej helst ska klockan vara mellan 11 och 14. Men senare går också. Helst inte mitt i natten, då funkar det inte heller så bra.

Jag funderade idag på människorna som springer så tidigt: Har de ätit frukost innan de springer, eller springer de på tom mage? Har de vaknat jättetidigt eller har de väckarklockan väckt dem o de är pigga som mörtar. Eller hur är det? Har de jobbat hela natten o springer sedan innan de ska lägga sig? Jag förstår inte hur de gör, men jag är fascinerad.

Inga kommentarer: