14.5.12

Klassträff

På veckoslutet upplevde jag något roligt. Vi hade klassträff. Det var mitt högstadiegäng som träffades. 


Det som var förbryllande var att det är 20 år sedan vi gått i samma klass. Då fattar jag att det finns vänner i mitt liv som jag upplever ibland upplever att jag nog känt länge, men inte kan det vara över 20 år sedan. Otroligt.


Absurt och lite psykedeliskt kan det bli när man plötsligt hittar varann igen. En del har inte ändrats alls, andra är sig inte alls lika. Till det yttre var vi väl ett gäng damer o herrar, jag vill inte säga tanter o gubbar,  inga ungdomar längre. Men jag kände att vi har nog inte åldrats. Vi är ändå ganska lika. I alla fall känner jag mig inte väldigt gammal inombords.


Det är lustigt med klassträffar. Det är väl kontentan av kvällen. Och jag hoppas ju att det inte ska behöva gå 10 år igen, tills det blir dags att träffas igen.

Inga kommentarer: