27.5.12

Skoförsäljare

Det här veckoslutet har jag inte hunnit njuta massor av det vackra vädret. Jag spenderade fredag o lördag inne på gamla studenthuset och sålde skor. Det är roligt och det är också ansträngande. 


Jag tänker på alla människor som står i butiker och säljer dagligen. Jag tänker att det är nog rätt ansträngande att ha med så mycket folk att göra hela tiden. Människor är överlag helt trevliga. Men så finns det kunder som inte är vänliga eller trevliga. Och det är ju så att alla inte alltid har världens bästa dag. Men det tär på orket. 


Vi hade jättetrevliga kunder, de flesta var glada och positiva. Och de tyckte skorna var fina. Och vet ni hur stolt jag är när jag står där och säljer? När jag berättar om skorna. När jag säger att de är designade i Finland. Att nej, tyvärr, jag är inte designern men han står här bredvid mig. Jag är så stolt när det kommer kunder som berättar att de köper sitt femte par. Att det här är de bästa skorna någonsin. 


Jag är så stolt då. För vet ni, jag känner honom som gör skorna. Den här är åt dig Catta: Jag känner honom väldigt bra, UNDERBAR människa.


www.saintvacant.com

2 kommentarer:

Catta sa...

Underbar människa indeed! Du har all orsak att vara stolt över din egen designer, så sjukt fina är skorna!
Och tack för inblicken i att stå i butik, kanske int helt lika intensivt som dylika marknader, men ändå...

Mikaela "Micko" Lax sa...

Nå ni som står i butik har nog era intensiva stunder. När man är på marknad är det ändå över på ett par dagar. När man är där dagligen kan man ju stöta på de där otrevliga kunderna oftare. Jag bara undrar att varför kan inte människor bete sig?

Men ja, löjligt stolt är jag över de fina o bekväma skorna.