6.5.12

Läsa böcker i sängen

Idag skulle jag lite mysa med Noa och läsa en bok. Han som många andra av hans kamrater gillar LasseMaijas detektivböcker. Personligen tycker jag de är jätteroliga men förstår inte varför personerna i böckerna ska vara så fula. Illustrationerna tilltalar mig inte alls. Historierna är roliga. 


Vi lade oss på sängen o jag sku läsa, idag var det Tågmysteriet som gällde. 
Men jag har ju ett problem. Jag blir så trött av att ligga i en säng o läsa. Jag borde alltid sitta. Jag läste o slumrade o läste o slumrade. Noa väckte mig med jämna mellanrum o så läste vi vidare. Det var absurt. Jag somnade liksom för en eller två sekunder, och sen fortsatte vi läsa.


Hur kan man vara så trött utan att ens ha någon vettig orsak? Jag vet inte. Trots tröttheten lyckades vi läsa hela boken. När vi äntligen löst mysteriet i sällskap av Lasse och Maija somnade jag direkt. Absurt måste jag säga.


Det här är ett litet problem. För jag skulle älska att läsa i min säng ibland på kvällarna. Men jag somnar direkt. Det går inte. Kanske jag blir piggare någon gång.

2 kommentarer:

Catta sa...

Du ska vara lycklig som somnar sådär fort om kvällarna - jag gör inte det. Böcker brukar vara ett bra knep, men inte ens de hjälper alltid.
Men kan förstå att det är lite jobbigt för den som lyssnar på när berättaren hela tiden somnar...tsih.

Mikaela "Micko" Lax sa...

Jo stackars Noa, han bara väckte mig hela tiden.
Det är säkert bra att somna som jag gör, och jag är nog glad för det. Det värsta är ju att ligga vaken...