2.4.12

Tajming

A och O är nog tajming. Det sku jag vilja säga åt gubben snö eller gubben tö eller vad man ska kalla det här vädret som vi nu just får lov att stå ut med.

Jag har aldrig fattat varför det inte kan snöa då jag vill, o sluta då jag inte vill? I november när det är som mörkast och man kunde tycka att ja, jo snö sku inte vara så tokigt. Barn trivs ute, vi alla får lite ljus i mörkret o så är det ju så vackert med vit jul. Det är helt ok för mig. Det sku vara en tajming jag sku kunna överleva.

Men detta, snöstorm när man övergår till sommartid. När man på allvar längtar till sommaren. När man ser vårtecken i naturen. När fåglarna sjunger tidigt på morgonen. DÅ är det INTE läge.

På hösten bestämde jag mig för att inte klaga en gång fast det sku komma 3 meter snö hela vintern. Inte skulle jag klaga om det var smällkallt. Jag var fastbesluten. Inget vinter- o vädergnäll. Jag har valt att bo här och här finns många saker jag uppskattar. Ett litet vinterväder ska inte hindra mig.

MEN NU ÄR DET INTE VINTER MER. Nu tänker jag klaga! Klag klag klag. Vill ha vår. Vill ha värme. Vill inte mer ha snö! BORT!

Inga kommentarer: