29.4.12

Mitt älskade Ekenäs

Härligt veckoslut i Ekenäs. Det finns inget ställe utanför mitt hem som jag älskar så mycket som Ekenäs. Mitt Ekenäs. Som speciellt Noa brukade säga som litet: Vårt Ekenäs. 


Det här veckoslutet kom sommaren igen lite närmare. Det skedde så enkelt att vi sparkade igång min moped som heter Virve. Hon är alltid lite seg på våren då hon stått hela vintern. Men eftersom hon ännu är rätt ny och fräsch så kan man vänta sig att hon nog vaknar till liv. Och det gjorde hon när vi gett henne alldeles pinfärsk bensin och trampat trampat trampat igång henne x-antal gånger. 


Vi tycker nog alla väldigt mycket om Virve. I år var det fint att Noa kunde sitta där bak, alldeles utan den där lilla bänken som han brukat sitta i. Som gett lite ryggstöd. Nu har hans ben blivit så långa att han kan sitta helt som en vuxen. Han njöt, för det var mycket bekvämare. 
Ian njöt också, men han behöver självfallet den lilla stolen där bak. 


Jag kan inte förstå att jag är så otroligt förtjust i en moped. Men det är jag. 
Här lite bilder med Virve.







Inga kommentarer: