25.4.12

Alla snackar fotboll...

...och jag som bara är så ointresserad o vill mycket hellre prata esc. 

Varför såg alla fotboll igår istället för att knäppa in sig på svt o kolla på inför esc programmet?
Jag vill inte påstå att fotboll inte är underhållning. Det är bara dålig underhållninig för mig. När jag inget förstår, inte ens förstår att uppskatta den manliga skönheten som lär vara något. Och på allvar, att springa omkring på en gräsmatta efter en boll? 

Men eurovisionen. Där har vi underhållning för hela slanten. Speciellt de här tycka-programmen är ju så underhållande att man knappt vet hur man ska vara. I flera år har jag följt med svenskarnas program. De tycker så roligt och formulerar sig så klurigt. Där är inga schlagertorrisar eller besserwissrar (förutom kanske en... böjs ordet så?). Det är så roligt för ingen tar eurovisionen på allvar. Det är just som det ska vara. 

Rekommenderar.

Inga kommentarer: