29.4.12

Kråkan skrek på tallegren

Det var en kråka som skrek och skrek och skrek så förskräckligt på en tallegren. Och det rörde sig otroligt mycket i trädtoppen. Det skakade och kråkan skrek. 


Jag hade alldeles av en slump med mig min kamera och jag försökte hinna med för att se. Vi trodde det var en ekorre, men det var ett större djur som hoppade omkring superhögt i trädet. Min kamera har inte världens bästa zoom, men jag knäppte bilder så förskräckligt. En bild blev lite bättre än alla de andra supersuddiga. För djuret hoppad och hade sig, dessutom väldigt högt uppe.


Undrar ännu också vad det var. Kan det ha varit en mink? 
Jag har ju nämligen inte varit vaken på biologilektionerna, jag har inte en aning. Jag vet just och just hur en ekorre ser ut. Sorgligt men sant.


1 kommentar:

Mikaela "Micko" Lax sa...

Fick veta att det troligen var en månd. Så nu vet jag det :).