3.4.12

Knarrande tulpaner

Inspirerad av en diskussion på facebook måste jag skriva om knarrande tulpaner.

Vet ni det där ljudet när man tar i en bukett med tulpaner? Vet ni hur det låter? Visst kan man kalla det för knarr eller knaster? Det tycker jag, men det tycker tydligen inte alla.

För mig har det alltid varit en självklarhet att tulpaner är högljudda blommor, i jämförelse med andra blommor som inte säger ett pip när man tar i dem. Jag tyckte det var intressant att någon aldrig ens reagerat.

O så gillar jag också att någon tycker att det finns ett normaltillstånd hos tulpaner, o när de befinner sig i ett normaltillstånd så knarrar de inte. Men om en tulpanbukett befinner sig i sitt normaltillstånd i min hand, då knarrar de ju?

Det var roligt, det här med tulpaner, tycker jag.

1 kommentar:

patricia sa...

haha... hur tolkar du det faktum att ingen kommenterat och hållit med dig? ;)