12.4.12

Farliga tider

Mitt liv är som farligast kring födelsedagar av olika slag. Förra året i juni då vi firade 3-årskalas tappade jag en stokke stol på min tå. Tån blev knallblå, väldigt sjuk, stor, rund och tappade till slut nageln. Det var en tragedi.

I år när jag skulle organisera 7-årskalas tänkte jag att jag skulle dammsuga lite i knutarna. Jag hade lite bråttom och for omkring som ett yrväder med dammsugaren hängande efter mig. Hittade i en knut ett par skateboardar som inte varit ute på länge. O under dem...en otrolig hög med damm. Tog skateboarden i handen men samtidigt slant den andra iväg o slog mig precis på den där knölen vid vristen.

Vet ni vilken knöl jag menar? Det gjorde så fruktansvärt ont att jag trodde att nu gick nog knölen av. Det blev en saftig blå bubbla där vid sidan om, men det blev inget värre. Knölen satt kvar o benet o foten fungerade.
Men det är otroligt farliga tider, alltid kring födelsedagar.

Inga kommentarer: