23.4.12

En måndag som duger

Idag är en härlig måndag, en måndag som jag gillar.


Jag har lyckats göra de saker jag hade tänkt att jag skulle hinna med så att veckan startar bra. Och så har jag dessutom hunnit njuta, för det ska man ju också ibland. 
Jag har njutit för jag har fått köra med min kära cykel. Den bara rullar, jag fattar inte att en cykel kan rulla så bra. Och den känns så lyxig. Det måste vara så det känns för någon som kör med en jättefin bil. Liksom. Att man är stolt över sin bil, rädd om den och så känner man sig också otroligt stilig.


Det andra lyxiga idag var att jag fick äta lunch med min man. Tänk, en måndag. Det är inte alla som lyckas med det konststycket. Det är på nåt vis lyx i en vardag där man inte alltid hinner mötas. Man bara springer på jobb, avhämtar barn, försöker få ihop lite mat och igen fixar det där vardagliga. På kvällen möts man inte nödvändigtvis. Men på lunch, då kan man mötas. O det är lyx. 


Dessutom vill jag passa på att varmt rekommendera lunchen på Mesopotamia. Min fantastiska arbetskamrat tipsade mig o förde mig dit. Efter det besöket är jag såld. Gå människor dit. Härliga smaker, och det är ingen liten fjuttig lunch. Det är riktig mat, man blir mätt liksom. 


Och solen, den skiner ännu. Jag gillar min måndag so far.

Inga kommentarer: