25.1.13

Vad gömmer sig i plastmuggen idag?

Jag kan inte sluta älska min nya take away-kopp. Det är helt galet att man kan bli inspirerad att dricka mer te och mer allt möjligt varmt bara för att man har en plastmugg. Att jag är så entusiastisk är ju på sätt o vis lite skrämmande. Jag greppar hårt koppen och försöker hålla fast vid det lilla roliga, eftersom det känns att en del grejer är mindre lustiga just nu.

MEN idag är allt väldigt lustigt. Fredagen till ära fyllde jag min fina kopp med..., kan ni gissa vad?


En vink: Jag är ju ingen kaffedrickare på riktigt, blir alldeles darrig och får hjärtklappning. Så jag dricker kofeinfritt, då ska det vara massor med mjölk. Helst ska kaffet vara rätt svagt, alltså kaffesmaken. När jag riktigt tänker efter: Det finns knappt något mer pinsamt än kofeinfritt kaffe. Men det duger och jag kan rak i ryggen bära skammen.

Alltså muggen, den fina, fylldes idag med fredagsgott: uppvärmd mjölk, kofeinfritt kaffe och en stor bit lindts goda 70 % mörka choklad. Pricken på i:et var en nypa kardemumma.
Kan detta underbara kallas kaffe? Nästan inte. Det e nog bara någon egen liten coctaildrink.
Gott är det, och sååå läckert att dricka ur en fin plastmugg :).

Inga kommentarer: