25.1.13

Farouge! We do love you!

Min bästa födelsedagspresent åt Janne igår var att barnen fick hänga med sin härliga faster och farmor och jag fick bjuda honom på mat i en av stans absolut bästa restauranger. Farouge! Pricken på i:et var att vi fick sällskap, trots min oförmåga att organisera saker i god tid, av de bästa av vänner!

Vårt jullov var så osocialt och för att överleva den långa vintern behöver vi pigga upp vårt sociala liv. Jag värderar högt tumistid, men ACK vad det var härligt att träffa lite vänner och njuta av den fantastiska Farouge-maten. Så lite bloggare är jag att jag glömde ta bild av det härliga Meza-sortimentet... Hummus, Tabbouli, Falafel och en massa annat underbart gott.

Gå till Farouge. Du kommer inte att bli besviken. Jag lovar. Igår var där lite hektiskt men mot slutet fick vi oss en pratstund med den underbara servitrisen, en av ägarna. Och blandningen av språk, finska, engelska och franska. Jag bara älskar stämningen.

A bientôt, Farouge, a très bientôt.

Inga kommentarer: