22.1.13

Flytta lite grann

Idag när jag kom till mitt arbetsrum var det fyllt med någon annans saker. Lådor fyllda med grejer jag inte kände igen. Och hyllor och hurtsar (underligt ord minsann) stod i korridoren.

Jag tog mig en liten inspektionsrunda och kikade in i ett rum som igår inte var mitt men i morse stod där två arbetsbord istället för ett. De var för all del placerade helt annorlunda än vi önskat. Men jag hade ett nytt krypin.

Det var en kaosdag, jag tog mitt pick och pack och det var inte mycket det o flyttade in i mitt hörn. Egentligen tror jag att jag gillar mitt nya hörn rätt bra. Det slog mig att det är första gången jag flyttar in nånstans på jobbet och det är ett ställe där bara mina saker finns. Ingens bortglömda rum fyllt av antikviteter i, typ disketter och VHS-kassetter som det står 1986 på.

Jag tror jag trivs bra i den lite livligare och lite ljusare korridoren. Hade tänkt att jag inte skulle gilla förflyttningen från eget rum till delat rum. Men idag kändes det rätt.

Inga kommentarer: