20.1.13

Uteliv äntligen

Idag lyckades vi ääääntligen komma ut. Igår var det för kallt enligt vissa kritiska röster så vi gömde oss inne. Men man blir ju lite virrig i bollen om man inte får gå ut o sträcka på benen.

Idag styrde vi kosan mot kottby och klädde på oss våra skridskor och varma kläder.







Sedan provade vi en ny restaurang, White lady i Mejlans. Är inte övertygad o tror inte vi går dit igen. Nu undrar du kanske varför?
Svar:
A) Jag är kräsen
B) Kan laga godare mat själv
C) Servicen var dålig
D) När jag tänker efter är det verkligen inte svårt att själv laga mycket godare mat
E) Pris och kvalitet var inte i balans.
F) Sade jag redan att jag lagar godare själv?

Det där med restauranger är ju så svårt. Det är fruktansvärt skönt att någon annan lagar maten. Ändå förväntar jag mig alltid något lite extra på en restaurang. Inte bara att de dukar fram maten utan en liten smakupplevelse.

Varje gång jag går till tex min mamma på besök och hon bjuder på mat är det så jätte gott. Sällan är det lika gott på restaurang. O jag har många vänner som bjudit/bjuder mig på så gott att det inte nånsin smakar lika bra på restaurang. Kunde räkna upp alla era namn som lagat såååå gott.

För att det ska vara lika gott på restaurang måste det vara någon lyxig restaurang. Underligt.

Och de där barnmenyerna...tja..dem får jag återkomma till en annan gång. Eller har jag redan gnällt om den saken tidigare?

Inga kommentarer: