15.1.13

Babysar

Babysar och jag. Det är komplicerat. Vårt förhållande är komplicerat. Jag gillar dem ibland. Om de råkar vara någon riktigt närstående väns kompis gillar jag dem mest. Och det konstiga är att de ofta då doftar gott.

Har nångång hållit någon lite mer obekant babys. Då har bebben doftat främmande. Doftar de månne gott för att min kompis också doftar gott? Biologiskt och lite djuriskt, kanske? Mina egna babysar har doftat gudomligt. Deras hud doftar än idag så gott. Men alla människor tycker säkert inte de doftar gott.

Igår träffade jag en helt ny babys. Hon var knappa två dygn. Hon var en mycket kär väns. Hon doftade gott. Hon var fin och hon fyllde mitt hjärta med glädje och hon rörde lite om i mitt huvud. Hon satte sprutt på mitt hjärta.

Det här sker inte ofta. Men då det sker är det fint. Då gillar jag babysar.

Inga kommentarer: