2.1.13

Hoplop & jag, vi e inte bästisar

Hälsningar från hoplop. Alltså ärligt talat: jag sku inte sätta min fot på hoplop om jag inte skulle tycka att mina barn verkar tycka det är roligt.

När jag ser på hopptornen och trampolinerna och klätterställningarna så inser jag ju att visst sku jag ha älskat stället som liten. Och åtminstone den här Barona-arena lekparken är ju rätt fräsch och funkar fint.

Men nåja, ni anar nog att det här mitt positiva tänkande inte kommer att hålla hela storyn ut.

Parken var ok. Men hur är det möjligt att det på de här ställena som är ämnade för barn har så otroligt uselt matutbud? Det är att underskatta våra små prinsar och prinsessor. Och deras föräldrar. Det sku vara fantastiskt att man sku erbjuda helt vanlig husmanskost också på dylika ställen. Att där finns den sämsta hesburger jag någonsin stött på är fattigt. Helst sku jag ju se att man alltid sku satsa, lite extra, när små människor ska få mat. Riktiga, rediga, goda burgare sku inte alls vara fel. Eller en härlig god soppa? Eller köttbullar i tomatsås till pasta?

Men det är för mycket begärt. Tänk om andra ställen skulle gå i Borgbackens fotspår. Liten satsning på maten och jag skulle mysa!

O här några suddiga bilder:










Inga kommentarer: