2.1.13

De där små sakerna

Många brukar tala om de små sakerna som bildar något större. Det är de små sakerna som gör en glad och lycklig. Och jag håller med. Ett litet smajl när man minst anar det kan minsann göra en glad. En kram, ett litet ord...vad som helst.

Men så finns det de där små sakerna som jag blir olovligt irriterad av. Vet ni när man ska öppna en yoghurt, en såndär liten. O så går locket sönder! När jag var liten var det något av det mest störande. Jag ville liksom kunna slicka av locket. Och var det i två eller ännu värre tre klottiga bitar, blev jag ju bara sur. Men de få gånger det hölls ihop...aaaah vad glad jag kände mig. Jag har märkt att många har bytt lockmaterial, så det sker inte mer. Vilken lycka, en liten sak som gör en glad.

Idag hände en annan sak som jag tycker är irriterande. O ifall det varit en jobbmorgon sku jag säkert ha blivit mer irriterad. Men idag bara kom jag att tänka på dessa små saker. Vet ni när en mjölkburk eller saftburk inte öppnar sig snällt? När flikarna som ska böjas bakåt bara vänder sig fel och inte vill öppnas snällt.

Tänk, att såna små saker som yoghurtlock och saftburkar kan tillägnas en hel liten rubrik och story i min blogg.



För att pigga upp det hela har jag tagit en bild av den olyckliga burken.

(Jaja, jag är mycket medveten om mina i-landsproblem!)

2 kommentarer:

Catta sa...

Jag tror J kan dela din frustration med flikarna. Det är få saker jag klarar av bättre i köket än han, men en är att öppna mjölk- och safttölkar (och jag bara älskar ordet TÖLK). Men jo, alltid klarar inte ens jag av det och det är såååå störande. Tur att så många börjat använda korksystem på tölkarna.

Mikaela "Micko" Lax sa...

Ja alltså visst är de FRUSTRERANDE. O jag blir så irriterad att en sån liten sak ska påverka mig. Men samtidigt, skönt att höra att jag inte är ensam :).
Förstår din kärlek till ordet tölk. Undrar när det ordet blir officiell svenska? Tölkki är ett mycket bättre ord än burk. Men vriden som jag är har jag lite svårt att använda det på svenska.