1.9.12

8 punkter om det lilla jaget

Blev så superinspirerad av Heidis finfina lista. Nu vill jag också skriva en lista. För jag tycker faktiskt listor är sjukt bra. I början av min facebook-karriär brukade jag skriva anteckningar, det blev ofta någon form av listor.

1. Jag har ganska bra luktsinne och är sjukt luktkänslig. Speciellt illa tycker jag folk luktar på morgonen, i bussen eller spårvagnen. Det är en orsak till att jag älskar min cykel, speciellt på morgnarna.
2. Människor som uttalar namn fel blir jag tokig av. Jag tror ju liksom de är korkade, om de hört namnet en gång men ändå säger fel.
3. Jag är en utpräglad hemmamänniska och blir trött av för mycket socialt. Jag vill helst sova hemma och jag vill ha ganska mycket egen tid.
4. Jag planerar ofta hur jag skulle använda en lottovinst (även om jag sällan lottar). Och de få gånger jag lottar blir jag besviken när jag inte vinner. Jag hade ju planerat allt redan.
5. Jag är rätt ointresserad av att resa långa vägar. För mig räcker Europa. (har det kanske med punkt nr. 3 att göra?)
6. Jag tycker simhallar är ganska obehagliga. Tänker mest på folks plåster på bassängbottnen eller på någon främmande dams eller herres hår som fastnar mellan fingrarna. Eller hudceller... Det är konstigt, för jag är inte annars en så hyperhygienisk människa.
7. Om jag sku resa tio år tillbaka i tiden och skulle ha den kunskap jag har idag med mig, skulle jag börja studera teologi.
8. Jag skulle älska att kunna sjunga sådär otroligt bra. Nu är det så att jag i mitt huvud hör hur en låt ska låta, men när jag börjar sjunga kommer det ut något helt annat. Jag sku vilja att det sku komma ut det jag hör!

Det här och mycket mycket mer... Kanske det blir en åtta till, något tag.

Inga kommentarer: