30.9.12

En snygg ung man

Hade tänkt att jag inte orkar skriva mer om mitt nya hår för jag tycker det är varken revolutionerande att jag varit hos frissan eller intressant, egentligen. Men jag har vaknat upp till att det kanske ändå är revolutionerande. Folk är tydligen, som min frissa säger, rätt konservativa och ovilliga att göra något nytt och innovativt. Och nu snackar vi frisyr... I andra grejer må människorna vara hur nytänkande som helst.

Jag har också varit konservativ någon gång. Det var före jag fyllde 20. Då färgade jag glatt mitt långa hår, men håret var långt. Sedan sade det klick i mitt huvud och jag fick för mig att kort hår skulle vara något för mig. Och då började mitt experimentella liv.

Jag tror att jag har provat allt. Allt från 1mm kort till ungefär långt till halva ryggen. Jag har provat nästan alla nyanser, från svart till vitt. Jag har haft småflätor. Mitt hår har varit färgat som en leopardpäls. Jag har haft jordgloben målad, i svart och vitt.

Med min hårhistoria är det inte väldigt modigt och spännande att jag klippt håret och färgat det ljust. Men alla som inte känner mig tycker säkert det är radikalt.

Har fått flera kommentarer på det. För någon dag sedan fick jag höra att jag är modig som låter min frissa göra så. Jag fick höra att det är fint, att det är tufft. Jag fick höra att det är en otrolig förändring. När har mitt hår vuxit så här, var kommentaren som var mest förbryllande.
Men det bästa var ändå idag då en dam sade åt mig att hon tittade vad det var för en snygg ung man som kom emot henne. HAHA. Det borde jag väl ändå förstå: Kvinnor har långt hår, det är ju så man känner igen dem. Hur kunde jag göra ett sånt misstag?

Någon gång ska jag gräva fram bilder av mig med de olika hårstilarna och så kanske jag kan blogga om det. Här är i alla fall en bild på den unga snygga mannen. Fokuserar på ung och snygg :).




4 kommentarer:

Catta sa...

Ska det faktiskt lyckas för mig att kommentera nu? Halleluja!
Hittade faktiskt just igår några foton från ett nyår hos dig då du hade helt kort blont hår, så snyggt! Vill gärna se ett collage med alla dina frisyrer!
Jag får alltid kommentaren att jag alltid ändrar frisyr och hårfärg så man int tänker känna igen mig, som om det skulle vara nåt negativt. Tukka hyvin, kaikki hyvin, säger jag!

Mikaela "Micko" Lax sa...

Hurraa för en kommentar.
Ja men det är nog inte alls negativt att byta hårfärg och hår stil. Det är ju roligt, ju! Jag har tänkt att det finns många som sku vilja men de vågar inte.
Nå, alla är olika. Men jag ÄLSKAR när det är nytt igen! Tsih!

Lilla My sa...

Jag skulle också uppskatta ett kollage med all dina frisyrer genom åren. Kommer ihåg rätt många av dem, men jordgloben har jag missat tror jag? Men ibland är frekvensen på våra träffar inte den tätaste, så det kan väl vara så att jordgloben kom till mellan två av våra "årliga träffar", hih...

Mikaela "Micko" Lax sa...

Hah ja, jordgloben såg rätt freaky ut så jag vet inte om jag har en enda bild av den. Måset börja reda ut bland mina bilder om jag hittar några dokument. Det kan hända att vi inte träffades just då... Jag har ju bytt frisyr i ganska tät takt så...