5.9.12

Jag, Björneborg och Koop

Jag är på en jobbresa. I Björneborg. Det är exotiskt för mig.
Vi blev bjudna på mat och vin och konsert. Först var det lätt tråkigt, det var en gubbe som pratade. Jag orkar inte på kvällen mer. Koncenterar mig liksom. Det är slut med orken. Orket...vad det nu heter.

Men sen blev det en liten konsert med Koop Arponen. Minns månne någon honom? Han vann Idols i finland. Jag gillade honom då. Kanske han inte var den allra bästa sångaren, men han var så symppis. Han klippte gräs o var artig. Han hade bott nästan hela livet i Storbritannien. Så han pratade charmigt.

Också på denna lilla konsert idag sku jag nästan ha önskat att han pratat mer engelska. För visst är den brittiska accenten sååå charmig? Han pratade om en organisation, ORGÄNAJSÄJJSHÖN! Ni vet, när man säger det sådär brittiskt. Coolt.

Jag blev en liten tonåring som tog idolbilder. Delvis för att det är lite löjligt, delvis för att min kollega bad mig ta bilder för en annan blogg. Så här är nu Koop.

Han var helt bra. Riktigt bra faktiskt. Och ödmjuk, fortfarande. Pluspoäng i boken fick han av mig.








PS. autografen var inte åt mig... Bara så ni vet.

2 kommentarer:

heidi sa...

bra att du besökte björneborg. det är en stad man (jag) besöker väldigt sällan. någon gång ibland byter jag buss där. nångång ska jag hoppa på tåget till björneborg. jag blir alltid lika förvånad, när jag byter tåg i tammerfors, över utropet om tåget som går till b:borg. liksom, kan man åka dit med tåg?

Mikaela "Micko" Lax sa...

Ja tänk att det är folk som helt enkelt bor i Björneborg. Och de verkar ju ha en hur bra stad som helst. Och det är jätteförbryllande att det verkligen finns en tågstation här. Man lär sig...man lär sig...