10.9.12

En timme motion om dagen

Förra veckan var jag på en jobbresa, det var kommunikation det bjöds på för hela slanten. Då lärde jag mig att en timme motion om dagen ger två timmar mer energi. Jag vet att en timme motion om dagen är ganska mycket när man sitter mest på sin rumpa på jobbet och sedan ska man hem och hämta barn och laga mat och ni vet, det där vardagliga.

Ibland cyklar jag, då blir det en timme motion per dag, mycket enkelt. Ibland gör jag det inte, då blir det inte en timme motion. Idag bestämde jag mig för att testa något nytt, något jag inte testat förr: att springa hem från jobbet.

Jag förberedde mig i går genom att packa med mig saker som jag kunde lämna på jobbet och kläder som jag inet saknar idag när jag kommer hem. Jag hade med mig hem endast nyckel, telefon ett kreditkort och busskortet. Och så sprang jag.
Jag tror det blir sista gången jag gör det igen. Men det var ju roligt att ha testat.

Det kändes underligt tungt att rusa iväg och det var störande med så mycket rött ljus. Måste stanna vid många övergångsställen och det störde mig att jag sprang bland folk som var så jobbklädda. Och där svettades jag i mina trikåer.

Så var det med den saken. Men jag fick säkert 2 timmar energi för att jag sprang hem. Jag litar på det.


Inga kommentarer: