19.9.12

Ett fint kort

Jag har en god vän som i tiden, kanske fortfarande, samlar på de fulaste postkorten. Hon hade dem uppklistrade på sitt kylskåp. Länge var ett kort jag hade skickat nummer ett på listan. Det var ett kort jag hittat i Paris. Man tror ju inte att ett fult kort kommer ifrån Paris, men sannerligen.

En dag kom det ett postkort som var adresserat åt mig. För mig som ibland intresserar mig för fotografier och snygg grafik var det här kortet som kom in genom postlådan ganska roligt. Det var inte av den här vännen, som vet att även jag uppskattar fula kort.

På nåt vis blev jag lite extra glad för just det här kortet. Jag bara kan inte annat än skratta glatt och undra, vem var det som fixade till det här kortet?




Tyvärr har jag inte en bild på det fula Paris-kortet.

Inga kommentarer: