14.9.12

1/1000

Jag använder mig nästan till hundra procent av privata läkartjänster. Barnen har försäkring, det har på nåt vis varit en trygghet. Och jag får gå privat via jobbet. Och också utan jobb har jag ofta i akuta fall gått till en trevlig privat läkarstation nära mig.

Igår bekantade jag mig med skolläkaren. Barnen går på hälsokontroll varje år På ettan och femman hör det ett läkarbesök till hälsokontrollen. Själv har jag bara konstiga minnen av skolläkaren. Det gick rykten om läkaren och mest önskade jag att jag inte skulle behöva befatta mig med henne. Hon var lång och hade långa kalla fingrar.

Jag kände lite lika nu. Jag tror vi ska hålla fast vid den där försäkringen. No news is good news heter det ju. Det var ganska klent med information på det här läkarbesöket. Och det ska jag vara glad för. Ryggen är rak, ögonen tittar rakt fram, halsen och öronen är fina. Men det visste jag ju.

Det vi fick höra åtminstone 3-4 gånger var att "han är nog lång", "han blir nog lång". Faktiskt? Är det sant? Det har jag då aldrig hört förr! Hahhaa, tvärtom, det har jag hört och det har han hört hela det 7-år långa livet. 

Ja han är faktiskt så lång att han faller in i kategorin 1/1000 barn. Det tycker jag man ska fira. Och då vet vi att vi inte behöver bjuda honom på tillväxthormon i alla fall.


Inga kommentarer: