1.9.12

Kalasdag

Idag var det en kalasdag. Den började med kalas vid Stora Robertsgatan. Där kalasade skobutiken Popot. De firade Makias samarbete med Etnies. Skor alltså.

Vi och alla som promenerade förbi, blev bjudna på tårta, chips och köttspett, smörgås och paj. Kaffe, saft och te. Brunch, tror jag det kallades. Min äldre son var förundrad: är det gratis? kostar det inte?
Då tänkte jag i mitt stilla sinne: Ja du unge man, det finns inget sådant som en gratis lunch, men svarade snällt: Ja, det är gratis.

Sedan kalasade vi iväg till Design Forum o kollade in Saint Vacant, och andra väskor och skor. Snyggt.

Vi hade lovat nepalesisk lunch, det blev nepalesisk lunch. Mangolassi. Mums. Base Camp på Universitetsgatan ska ha plus för sin superfina toalett och lavoar.



Lördag, godisdag. I spårvagnen på väg hem på det riktiga kalaset hos farmor. Och så kalasade vi loss där. Hon hade ingen tårta men en jätteskål med en massa chokladstänger. Gissa vilken vinnare den skålen var.

Och så blev barnen bjudna på glass. Hurra, säger jag.
Tills ena barnet kastade opp i korridoren o vi åkte hem. Så var det med det kalaset. Så går det när man äter sött hela dagen...

Inga kommentarer: