28.3.13

Det är inte bara sport utan också en hel del mat

För att ni inte ska tro att jag bara sportar o svälter visar jag en bild av min mat idag. Det var nämligen en lite semisorglig dag idag. Jag åt lunch för sista gången på den så kallade greken, eller Aleksandria som restaurangen väl på riktigt hette, på skatudden idag.

Jag har verkligen älskat maten där, man får god feta, tsatsiki, mycket sallad o något matigt till, typ maletköttbiffar eller kyckling eller falafel... Nu stänger restaurangen och i stället öppnar där en kinesisk restaurang. Jag gillar nog kinesiskt, men tja, det där har varit ett säkert kort när jobbets lunchrestaurang bjudit på dåligt. Och det är faktiskt nästan alltid.

Så vi sade adjö till dessa goda biffar.




Och fortsättningen idag, i matväg alltså, var också lite maletköttbiffig. Fortfarande har vi ett system hemma att alla får välja en maträtt och idag var det Noas matdag. Det bjöds på hamburgare, eller hamburgesas, som de brukar heta hos oss. Jag äter alltid min med rågbröd.



Tusan att det är gott. Det här kunde jag äta varje vecka. Kunde byta lite sås och lite innehåll, och det sku vara en hit, varje gång. O nästan omväxlande.

Inga kommentarer: