7.3.13

Fredagen närmar sig. Jag borde vara glad.

Det borde vara det bästa, att det är torsdagkväll o fredagen närmar sig. Bara lite kvar o sen är det veckans höjdare. Fredagkväll, The voice of finland, och så lördag med festligheter av alla de slag. Men jag är bara trött och känner att det är så många saker jag borde ha svar på och så mycket jag borde veta. Och inget vet jag och inget kan jag.

Sådana här dagar borde man bara få gräva ner sig i en grop. Eller under ett täcke. Och komma fram när fredagen är över, eller när fredagen nått toppen.

Men nu måste jag bara försöka tömma mitt huvud på negativa tankar, tänka starka fina tankar och att saker har en tendens att lösa sig. Även de gånger då det är ganska bråttom att fixa det. Liksom.

Var det här nu veckans gnäll? Ska skärpa mig till veckoslutet. Det blir nog inte svårt.

Inga kommentarer: