28.5.13

Vårfest och terass

Idag var det dagis vårfest. Det är så festligt med småttingar som uppträder. Fast en del uppträdanden inte hade med mig eller mitt barn att göra blev jag ändå rörd. När det blev dags för att avtacka femåringarna o ge dem ros o diplom, då hade jag lust att ta fram solbrillorna o gömma mig bakom dem en stund. Jag gjorde det inte utan behärskade mig. Det var ju liksom inte mitt barn det gällde. Skärpning :)! Varför i hela friden ska det vara så rörande? Åldern åldern...och mammaskapet.

Efter vårfesten o spring på gården gick vi till Wanha Munkki o äta festmat, pizza o kebab. Det kändes som en blandning av sommarstart, våravslutning och som om terassäsongen på allvar kan anses öppnad.







O vissa var kanske mest lyckliga över att de fått en ny klocka. Den är skolavslutningspresent, någon dag i förväg. Den utlovades den dagen man kan berätta vad klockan är. Det kunde man samma stund som klockan utlovades :).

Inga kommentarer: