23.5.13

"Mitt i veckan" -extempore combokväll

Tänk att det blev så roligt att jag kunde gå i gott sällskap ut o hänga lite på stan, äta en pizza på Puttes, umgås med min man på tumis och sedan ännu få in "fira min bästaste jobbkompis ledighet" och kolla en annan jobbkompis keikka på en o samma kväll, allting i en härlig combo. O det här skedde, trots min planerar-personlighet nästan ex tempore. Man sitter ju här med förvåningens finger i häpnadens mun. Tänk att det sker, en gång på miljonen, att jag lyckas med nåt sånt. Sånt här lyckas inte utan fantastiska barnvakter som bara VILL umgås med mina barn. Dem vill jag alltid tacka! Tack!

Var det nå roligt? Var det värt det att gå i säng kl. 1 o stiga upp kl. 6?
- Ja, alla gånger.
Gå gott folk till Lady Moon någon gång. Man lär sig uppskatta en massa andra ställen när man går dit :). Den här gången spelade det ju verkligen ingen roll var vi var, huvudsaken var allt det som fanns omkring.

Vad var det då för en keikka? Jag tycker ni ska ta till er den här fina Kesähitti-låten. Jag lovar er, den spelar i ert huvud hela sommaren. Den fastnar. Som en liten öronmask.


2 kommentarer:

Yvonne sa...

Jätte roligt att allt lyckades och att det blev lite extempore över det hela.

Mikaela "Micko" Lax sa...

Ja det är sådär som vi skrev om på din bloggis. Älskar att planera o älskar att veta vad jag gör. Men ibland känns det bra med lite lite extempore i livet. Gör att jag känner att jag varit lite crazy en gång om året :).